۱۱ خرداد ۱۳۸۷

قیمت سکس در دبی


روسپی های دبی چقدر می گیرند ؟

( آشا شهیر- دبی )

هجوم گردشگران مرد از چهار کشور عربستان ،پاکستان ، عمان و ایران به روسپی خانه های دبی ، باعث گرانی سرسام آور قیمت سکس در سالهای اخیر شده است .
اغلب دیسکوها و هتل های دبی ، بازار بورسی را به یاد می آورند که هر شب شماری فروشنده و خریدار به آن می روند و شروع به چانه زنی می کنند . طبق آمار رسمی دولت امارات، ۷۳ درصد از جمعیت دبی مرد و تنها ۲۷ درصد از آن زن هستند .

نبود تعادل جمعیتی بین زنان و مردان ، نابسامانی های گسترده در "عرضه و تقاضای " بازار سکس دبی ، عدم دسترسی به روابط جنسی آسان در کشوهای همسایه امارات و جاذبه فراوان این مقوله برای گردشگران از جمله عوامل رونق و گرانی این بخش به حساب می آید .

برای بدست آوردن قیمت سکس در دبی کافیست تا به یکی از دیسکوها یا پاتوقهایی همچون خیابانهای پائین شهر بروید و تعدادی از روسپی ها یا واسطه های آنها را ببینید .

یکی از واسطه های تن فروشی در دبی که پسری هندی با حدود ۳۰ سال سن است درباره نرخ روسپیانی که در خدمت دارد می گوید :
۲۰ دقیقه ۷۵۰ درهم (( ۲۰۰ دلار )) یک کلام .
یک شب هزار درهم (( ۳۰۰ دلار ))
این واسطه در چهار راه عطر فروشان در بازار مرشد کار می کند که یکی از ارزانترین بازارهای سکس دبی به حساب میاید . تلفن او دائم زنگ می خورد . وی با ادعا می گوید : (( از هر کجای دنیا که که بخواهی، دارم . آفریقا ، چین ، کشورهای مشترک المنافع ، خاور میانه . اگر می خواهی بیا ،اگر نمی خواهی وقت من رو نگیر . کار دارم . ))

در این چهار راه که معروف به چهار راه (( یکی از رکیک ترین الفاظ به معنای واسطه در خرید و فروش سکس )) است ، تعدادی واسطه همواره در حال قدم زدن هستند و پیشنهادات مختلفی را با قیمتهائی از ۵۰ درهم (( ۱۴ دلار )) تا هزار درهم به رهگذران می دهند .
کمی آنطرف تر از این چهار راه و در نقطه دیگری در پائین شهر به نام میدان جمال عبدالناصر محافل کسب و کار فرق می کند . در دیسکوهای پرشمار این منطقه ، مشتری مستقیما با خود روسپی در تماس است و تمام پول را به خود او می دهد . حدود قیمت در یکی از این دیسکوها به نام دیسکو " گاراژ " هزار درهم است و گاهی تا ۱۵۰۰ درهم نیز می رسد .

برای درک بهتر گرانی در این بخش بد نیست بدانید که قسط خرید ماشین " تویوتا کامری " در دبی حدودا ماهی ۷۰۰ درهم است .
اما این تازه شروع ماجراست .
هر چه بیشتر به سمت بالای شهر بروید قیمتها هم بالا می رود .
منطقه ((بردبی)) در وسط شهر چند دیسکوی معروف دارد که یکی از شناخته شده ترین آنها دیسکوی (( سایکلون )) است . قیمت بدن فروشی در این دیسکو از ۱۵۰۰ درهم شروع و به ۲۵۰۰ درهم ختم می شود . بیش از ۱۰۰ روسپی هر شب به این دیسکو می آیند .
در خیابان منخول دبی علاوه بر این دیسکو ، بیش از 10 دیسکوی بزرگ و اینچنینی فعالیت می کنند . به عبارتی هر شب نزدیک به هزار روسپی و دو هزار مرد فقط به این خیابان می آیند . می توانید به این آمار ۴۰۰ هتل دیگر دبی را هم اضافه کنید .
هتل هایی که اگر گفته شود این بساط ، در همه آنها پهن است سخنی گزاف نیست .

اما برای آگاهی بیشتر از تنوع قیمتها باید به دیسکوهایی بالای شهر هم رفت . در خیابان جمیرا و هتلهای اتوبان شیخ زاید کم نیستند افرادی که به گونه ای تلویحی به خرید و فروش بدن می پردازند . ،
شروع قیمت در دیسکو(( مارین )) واقع در ابتدای خیابان جمیرا ، از ۲۰۰۰ درهم است و تا پنج هزار درهم (( ۱۴۰۰ دلار )) نیز می رسد . این را زنی به نام ((الگا)) که یک روسی الاصل است می گوید . قیمتهایی که او به مشتریانش می دهد بر اساس ملیت روسپی ها تعیین می شود . الگا که دست کم 50 ساله به نظر می رسد می گوید که ۲۰ روسپی زیر ۲۴ سال در دیسکوی مارین برای او کار می کنند .
وی در ادامه تاکید می کند که مشتری پس از انتخاب یکی از کاندیداهای مورد نظر ، باید به من زنگ بزند و بر سر قیمت به توافق برسد . وجه نقدی در خانه هایی که اغلب در بالای شهر هستند ، پیش پرداخت می شود .


نادیده گیری قوانین توسط شرطة " پلیس "

تناقض میان قوانین و شیوه اجرای آنها در دبی ، تامل برانگیز است . تن فروشی در امارات متحده عربی دست کم سه ماه زندان دارد و پلیس موظف است تا با روسپی گری مبارزه کند ولی در خیابان ها و دیسکوها به ندرت دیده می شود که یک مامور پلیس با زنانی که آشکارا یا تلویحی به تن فروشی می پردازند برخورد کند .
این در حالیست که داستان مبارزه با تجارت سکس و قاچاق آدم سالهاست که به روایت تکراری صفحات حوادث روزنامه های دبی تبدیل شده است .
دولت دبی اما همواره با فرافکنی ، انگشت اتهام را به طرف سوداگران می برد و خود را مبری از شکل گیری چنین جریانی می داند .
شایان ذکر است که اداره های مهاجرت در هر هفت امیر نشین امارات به دختران مجرد به سختی ویزا می دهد . البته این قانون بستگی به ملیت افراد دارد ولی در مورد خاور میانه و کشورهای مشترک المنافع بیشتر صدق می کند .
در این بین تعدادی دلال با دور زدن قوانین موفق به گرفتن ویزای توریستی دو ماهه برای شماری روسپی و دختر جوان می شوند . این افراد در واقع کارگردانان گم نام پشت صحنه دیسکوهای دبی هستند و همه کاره اند .

همجنسگراها چقدر می گیرند ؟

مردان همجنسگرا نیز در دیسکوها و خیابانهای پایین شهر دبی با نرخ حدودی ۵۰۰ درهم (( ۱۳۰ دلار )) به تن فروشی
می پردازند .
این در حالیست که مبادرت به همجنسگرایی بر خلاف قوانین امارات متحده عربی است و 5 سال حبس دارد ، اما به نظر می رسد که دگرباشان جنسی در این کشور باکی از این مجازات ندارند و شواهد حاکی از آن است که این قانون کمتر به اجرا در می آید .
حتی تا چند سال پیش شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است دیگر همجنسگراها در این کشور مجازات نشوند نیز شنیده می شد . ولی در اواخر سال ۲۰۰۵ با دستگیری ۲۶ مرد در مراسم عروسی چند همجنسگرا در ابوظبی ، خط بطلانی بر این شایعات کشیده شد و در نهایت ۱۱ نفر از این افراد هر کدام به ۵ سال زندان محکوم شدند .

"" مصاحبه با افرادی که در تجارت سکس دبی فعال هستند تقریبا غیر ممکن است و نویسنده این گزارش تحت عنوان یک مشتری توانسته است سوالات فوق را بپرسد ""

۳ نظر:

Unknown گفت...

سلام
منهم تحقیق مشابهی در مالزی انجام دادم:
http://fakhraie17.blogfa.com/post-88.aspx
http://fakhraie17.blogfa.com/post-91.aspx

Unknown گفت...

نادر

Unknown گفت...

يک روزه مهوخی